ENGINYERIA EN EL MÓN DIGITAL Memòries d’empresa: com fer-les atractives i directes Documents que serveixen per resumir les tasques que hem fet durant l’any a la nostra empresa LAIA C. NADAL i per fer projeccions de futur. Periodista @laiacnadal La memòria d’empresa és un do- poden tenir en compte els exemples nicació que estiguin en marxa. Per cument estratègic per a qualsevol concrets de l’activitat que es fa en més que sigui un document de ca- organització. A més de recopilar i una empresa i, per tant, en com les ràcter molt més intern, forma part presentar les dades i la informació, dades i els canvis que s’expliquen d’un tot i també és part de la imatge és important que ho faci de manera en l’apartat de dades de la memòria i l’impacte de l’empresa. accessible i atractiva. Al cap i a la fi,o en els aspectes estratègics els han és un reflex de l’estat d’una empresa impactat en el dia a dia. Es pot apli- PER ACABAR, en un moment determinat en el car això des de diversos vessants, ALGUNSASPECTES CLAU: tancament d’any, però també és una però en tot cas cal tenir en compte 1. Format. Procurar cuidar-ne l’es- oportunitat per a la reflexió sobre la que és una oportunitat per a huma- tètica perquè sigui atractiva. L’ús de situació i projeccions de futur. nitzar l’empresa. plantilles, disponibles en processa- Perquè les dades i les informa- dors de text de Microsoft, Google o cions econòmiques i tècniques es IMATGE I IMPACTE DE L’EMPRESA LibreOffice, poden facilitar el man- puguin traduir en un document La memòria, per altra banda, també teniment d’una línia gràfica. tangible i accessible, han d’estar pre-s’ha d’entendre com un document 2.Elements gràfics. Incloure fo- sentades de manera interactiva i di- comunicatiu coherent amb el re- tografies i presentar les dades en recta. Cal tenir present que no és un lat de l’organització. I per tant, una gràfics que permetin entendre les resum de l’activitat acomplerta: cal memòria ben presentada i atractiva dades amb un cop d’ull. Es poden fer seleccionar i jerarquitzar la infor- ha de tenir un cert fil conductor que servir eines com Canva o Genially. mació. Per exemple, es poden situar es relacioni directament amb les es- 3. Text. Escollir conceptes clau i fàcils en les primeres pàgines les novetats tratègies de màrqueting i de comu- d’entendre, i optar per la síntesi. l i assoliments més importants, així com les dades que es vulguin desta- car a tall d’informació prèvia del que Making finance easier es trobarà en la resta del text. A més, tot i que les dades i els as- A company’s financial results are the hardest aspect to present because of pectes més objectius són centrals en the sheer amount of information and data that are involved. This means aquest tipus de documents, també that they can be opaque for anyone that is part of the organization, but és útil explicar l’activitat d’una em- does not have training in finance. With this in mind, we should choose presa a partir de les persones que en two or three significant items and present them with a «story», so that, formen part i les activitats concre- for example, “the positive result in X means that we can now invest in Y”. tes que hi realitzen. Per exemple, es Maig-juny 2025 Theknos 45