La mobilitat intel·ligent i sostenible és clau per fer les ciutats més amigablesA dalt, imatge d’un dels ginys presentats a l’Smart City Expo World Congress el passat mes de novembre a Barcelona. del servei Click&Ride, un dels projec- una resposta de mobilitat sostenible construcció, en la qual SEAT-Cupra tes més recents: “Ja no és necessari des de diferents angles: d’una banda, ha implementat un túnel amb intel- anar a una botiga a recollir una bici perquè suposa una reducció de la re- ligència artificial que analitza cada o una moto, tornar-la al mateix lloc, lació de vehicles per habitant i també cotxe que surt de la línia de muntatge sempre en horari d’obertura... Ara tot per la reducció d’emissions, sobretot i que n’extreu la informació sobre la el procés és digital, desassistit i es pot si aquesta mobilitat és elèctrica. variabilitat que té entre els ajustos i donar en qualsevol lloc”. A més, també Alhora, també destaca que hi ha com hauria de ser. “És una tecnologia cita les actualitzacions a l’aplicació o més alternatives de mobilitat. És molt potent, som pioners en el con- les de seguretat als vehicles i la incor- a dir, si per exemple algú necessi- sorci”, destaca Milán. poració de solucions més eficients de ta habitualment un cotxe perquè té “El túnel ens mostra una foto del recàrrega de bateries. fills petits, però un dia puntual ne- cotxe real que està passant per la línia i En la línia de Milán, Cuervo parla cessita anar sol o sola a la feina, és mesura els punts més crítics que reque- de com l’autonomia dels vehicles és molt més eficient que pugui agafar reixen qualitat, de manera que l’operari un dels reptes pendents amb rela- normalment un cotxe i puntualment només va a tocar aquest punt.” Un altre ció a la mobilitat elèctrica. També hi una moto. El càlcul de Cooltra de les aspecte d’innovació en cadena de mun- suma la infraestructura, els costos, els emissions que s’eviten amb aquest tatge, però que influeix en l’eficiència temps de càrrega. “I molt important: servei és de 10.000 tones de CO. “A2 general, és la connexió en xarxa amb la resistència al canvi.” Però majo- més, també es redueix el volum de proveïdors: “En el moment que s’es- ritàriament, la flota de Cooltra ja és trànsit en les ciutats i el soroll, fet tà fent la carrosseria, cada cotxe està elèctrica (suma 30.000 vehicles entre que impacta directament en la salut en un núvol i totes les fàbriques saben totes les línies de negoci, el 85% dels de les persones.” quin cotxe és i treballen per poder lliu- quals estan electrificats). Destaca es- Més enllà dels impactes dels vehi- rar les peces a temps”, conclou. Efici- pecialment la virtut de la compartició cles ja construïts, actualment una de ència, eficàcia, intel·ligència humana i de motos i vehicles en general com les línies més destacades és la de la artificial. Smart cities. l Gener-febrer 2025 Theknos 33 CWECS ©