ACTIVITATS LinkedIn en la nostra rutina professional LinkedIn ens ofereix la xarxa professional en línia més gran a escala mundial. Té 1.000 milions d’usuaris. Només a l’Estat espanyol n’hi ha més de 18.000.000. És una eina amb un gran potencial, però sabem per a què? Text: Anna Rosell. Tècnica d’orientació professional Aquest és un dels temes que tracta Anna Rosell, tècnica d’orientació, des del Servei d’Ocupació i Promoció Professional d’ENGINYERS BCN. Ho fa a les càpsules formatives o en sessions individualitzades. Com trobem les oportunitats laborals que perseguim? Rosell proposa que ho fem a través d’ofertes publicades, gestionant la xarxa professional i fent autocandidatures. LinkedIn no és una borsa de treball en línia, però sí que ho és un dels seus serveis. Per això, si la posicionem com una de les pàgines web per trobar feina, en molts candidatures de les persones que aconseguir que es fixi en nosaltres rànquings la trobarem en primer lloc. han mostrat prèviament interès en qui ens interessa. El seu servei de borsa de treball elles i, per descomptat, aquelles que D’altra banda, com a professionals cada vegada és més potent, però el hagin pogut estar recomanades o en un món on se’ns demana que té més valor és que ens permet arribin a posar-se en contacte amb mantenir-nos actualitzats a les arribar als tècnics de selecció de un candidat perquè coneixen algú en demandes i als canvis constants del personal (recruiters) i a empreses que concret a l’organització. La motivació sector en què treballem, LinkedIn tenen vacants, seguir les empreses i l’interès en el sector, o l‘empresa, és ens permet assabentar-nos de tota que més ens interessen o contactar un factor molt valorat en un procés mena de novetats, formacions, amb altres professionals, de manera de selecció, i la proactivitat, una de etc. Fins i tot, ofereix la seva individual o a través dels grups les competències clau del mercat. plataforma de cursos en línia sobre d’interès, que poden aportar-nos negoci, tecnologia, creativitat i informació rellevant per aconseguir Selecció en línia desenvolupament personal, entre el nostre objectiu professional. La selecció en línia per part de les altres temàtiques. En resum, LinkedIn Si sabem que es publiquen només empreses augmenta i un volum molt és una eina de gestió de contactes, entre un 20 i 30% de les oportunitats important es fa a través de LinkedIn. de màrqueting personal, de difusió reals que hi ha al mercat, deixarem Així que, si no hi som, no optem a d’ofertes de treball i, fins i tot, una perdre l’oportunitat d’arribar a aquesta opció. I si hi som, cal cuidar plataforma de difusió de contingut. Per l’altre 70 o 80%? No ho deixarem la imatge que mostrem. Per això es tant, és útil en qualsevol moment del passar. Per a aquest 70-80%, les recomana omplir curosament tots nostre desenvolupament professional, empreses tindran en compte les els apartats i ajustar bé el discurs per i no només quan busquem feina. l 18 Theknos Maig-juny 2024