RETRAT PROFESSIONAL MARTA MILÁN Col·legiada 27.538 i vocal de la Junta de Govern ENGINYERA TÈCNICA INDUSTRIAL. ESPECIALITAT MECÀNICA GERENT DE MUNTATGE DE PLATAFORMA A (LEÓN/FORMENTOR) Text: Jordi Garriga “TREBALLAR A SEAT HA SIGNIFICAT PER A MI COMPLIR UN SOMNI” La frase que titula aquesta perdre mai les ganes d’aprendre cada A més a més, una experiència secció és un resum precís dia, amb la ment oberta i el cor posat d’aquesta dimensió permet viure mo- del que significa per a la en allò que faig.” ments de tota mena. Com la mateixa protagonista d’avui poder Marta Milán ha desenvolupat pràc- Marta Milán ens relata, “he viscut ser on és des del 2007. La ticament tota la seva trajectòria pro- moments d’incertesa, però també raó és que, com ella reconeix, parlar defessional a la SEAT, a Martorell. Actu- etapes de gran aprenentatge i creixe- la SEAT és parlar d’una companyia, alment, és la gerent de muntatge de la ment. Avui, la planta viu una etapa de que “no és només una fàbrica; és mo- transformació molt il·lusionant, ori- tor econòmic, innovació i talent local. “Treballar en entada a l’electrificació i la digitalit-zació, on projectes com els nous Cu- Perquè al final, una fàbrica no és nomésentorns diversos una suma de processos: és un espai viu pra són una aposta pel futur de la mo- on la tecnologia i el talent treballenjunts per fer realitat cada vehicle. I enm’ha format tambébilitat i per l’arrelament industrial aCatalunya. És un privilegi poder-hi el nostre cas, fer-ho des de Catalunya com a persona” contribuir des de la primera línia. és encara més significatiu, perquè aquí Aquesta transició és exigent, però la indústria i el talent no són només plataforma dedicada als models León i també plena d’oportunitats per als present: són futur.” Formentor, però ha passat per diver- professionals de l’enginyeria”. En sos departaments i responsabilitats. aquest sentit, i tenint també en comp- CRÉIXER AMB CADA REPTE “He pogut passar per diferents àrees te l’afegit de veure com aquesta dona Un somni, ens diu Milán. Però els vinculades directament amb la fabri- s’obre camí en un món tradicional- somnis no s’assoleixen perquè sí. La cació: des de l’anàlisi de temps i de pro-ment masculí, el que ens diu és que seva és una trajectòria feta pas a pas, cessos, direcció de fàbrica i la part més“hem avançat, però encara queda amb esforç, constància i molta curio- productiva fins a xapa, pintura i mun- molt camí. El més important és ser sitat. “He tingut la sort de treballar entatge. Aquesta trajectòria m’ha donat una mica valenta i desafiar l’statu quo. entorns molt diversos que m’han for- una visió molt completa i detallada del S’ha d’estudiar el que real- mat tant en l’àmbit tècnic com humà. procés productiu, però també una ment t’agrada i t’apassiona, Cada etapa, cada repte, cada canvi mirada global sobre com funciona perquè l’enginyeria no té d’àrea m’ha fet créixer. I tot això senseuna fàbrica d’aquesta dimensió.” gènere: té actitud.” l UNA EXPERIÈNCIA INOBLIDABLE, A LA XINA Un dels reptes més significatius que Marta Milán ha viscut a SEAT ha estat treballar a la planta de FAW-Volkswagen a Changchun, a la Xina, com a responsable de muntatge. “Va ser una etapa intensa, tant en l’àmbit tècnic com personal. Vaig liderar projectes de llançament de vehicles cada sis mesos i el projecte de digitalització de la fàbrica, en un entorn cultural molt diferent, amb expatriats de pràcticament tot el món i en plena època de pandèmia.” Aquest context li exigia una gran capacitat d’adaptació, empatia i aprenentatge ràpid, explica. “Tot i que compartíem grup (Volkswagen), la manera de treballar, comunicar i entendre la producció era diferent, i això em va fer créixer molt com a persona i com a enginyera.” Coordinar equips, implementar millores i mantenir l’exigència del grup en qualitat i eficiència, tot en un entorn nou i en unes circumstàncies excepcionals, “ha estat una experiència que mai oblidaré.” Juliol-agost 2025 Theknos 23