Des del seu 50è aniversari, el Col·legi selecciona un tema específic que capitalitza la nostra atenció al llarg d’un any natural.
Enginyers BCN ha definit el 2013 com l’Any de les Smart Cities, durant el qual volem anar tractant tots aquells temes que hi estan relacionats i aprofundir-hi, amb l’objectiu de potenciar el paper que juga el nostre enginyer tècnic industrial dins aquest sector emergent, així com la seva relació amb els diferents agents que el componen.
Una ciutat pot ser qualificada com a Smart City quan inverteix en capital humà, social i tecnològic, en apropar les TIC a les infraestructures i els serveis tradicionals, amb un desenvolupament econòmic sostenible i una millor qualitat de vida, mitjançant una gestió racional dels recursos naturals i una gestió participativa i intercanvi d’informació.
Durant tot el 2013, hi dedicarem jornades tècniques, taules rodones, cursos formatius i altres activitats. Així mateix, publicarem articles tècnics i retrats d’empresa dirigits al sector de l’enginyeria en general i als nostres 7.000 col·legiats en particular.
Convidarem, a més, les associacions participants del City Protocol i els ajuntaments.
És imprescindible, per l’excel·lència i els continguts d’aquest projecte, comptar amb les empreses compromeses a avançar cap a la implementació dels sistemes i les solucions digitals o intel·ligents perquè traspassin al col·lectiu els seus alts coneixements i la presentació de les seves solucions tecnològiques.
Una part important del contingut de l’Any sobre les ciutats intel·ligents l’aportaran els responsables tècnics de les empreses o institucions participants i el gabinet tècnic del Col·legi, mitjançant una estreta col·laboració entre ambdues parts en les activitats següents:
-
Elements de DIVULGACIÓ de l’Any de les Smart Cities, com plafons a l’entrada de la seu col·legial i del Tecnoespai, al web www.enginyersbcn.cat i a les publicacions col·legials, amb el logotip de les empreses participants al llarg de tot l’any.
-
Publicació d’un ARTICLE TÈCNIC escrit per cada empresa participant, d'extensió màxima 3 pàgines, sobre el segment del qual considera que té més coneixement o novetats. Aquest article, objectiu i científic (no comercial), es publica en una de les 10 edicions del 2013 de la revista col·legial Theknos, de distribució personalitzada als 7.000 col·legiats + 700 líders d’opinió sectorial, i requereix l’aprovació prèvia del Consell Editorial del Col·legi i del coordinador de l’Any.
-
El Departament de Comunicació del Col·legi podrà rebre NOTES DE PREMSA de les empreses participants al llarg de l’any que es publiquen a l’apartat del web corresponent, així com a la revista col·legial Theknos.